Avaa suu suunterveyskampanjan tunnuskuva

Avaa suu -kampanja suunterveyden puolesta

Muista suunterveys. Harjaa kunnolla, fluorihammastahnalla, vähintään kaksi minuuttia kerralla. Kaksi kertaa päivässä. Hyvä syy – avaa suu! Hammaslääkäriliiton Avaa suu -kampanja muistuttaa huolehtimaan suunterveydestä läpi elämän. Syksyllä 2024 kampanja on käynnissä 9.–22. syyskuuta.

Hammaslääkäriliiton juhlavuotena 2024 muistutamme suunterveydestä erityisesti nuoria aikuisia sekä aikuistuvien nuorten vanhempia, joiden kautta suunterveysviesti välittyy myös heidän lapsilleen.

Avaa suu -kampanjan sivuilta löytyy suunterveystietoa, tietoiskuvideoita ja testejä. Avaa suulla on sosiaalisen median kanavat Facebookissa ja Instagramissa, #avaasuu.

• Avaa suu -kampanja toteutetaan vuosittain keväällä ja syksyllä.
  • Syksyn 2024 kampanjajakso 9.–22.9.
  • Kevään kampanjajakso toteuteaan vuosittain maaliskuussa Suunterveyspäivän yhteydessä. (Suomen kansallista suunterveyspäivää vietetään 20.3.)

Tule mukaan!

Kannustamme hammaslääkäreitä ja hammaslääketieteen opiskelijoita sekä muita suun terveydenhuollon ammattilaisia jakamaan kampanja-aineistoja verkossa ja kertomaan kampanjasta potilailleen.

Lisätietoa: asiantuntijahammaslääkäri Aija Hietala-Lenkkeri, @email

Tutustu ja jaa: