Valtuustovaalin banneri

Haluatko vaikuttaa ammattikunnan asioihin? Vielä ehdit lähteä ehdokkaaksi valtuuston vaaliin

Hammaslääkäriliiton valtuustossa pääset vaikuttamaan hammaslääkärien työelämään, ammattikunnan ja suun terveydenhuollon ajankohtaisiin asioihin sekä liiton toimintaan yhdessä kollegojen kanssa. Lähde ehdokkaaksi valtuuston vaaliin 22.9. mennessä!

Liiton jäsenet valitsevat uuden valtuuston 2025–2028 tänä syksynä. Ehdokkaaksi valtuuston vaaleihin voi asettua 22.9.2024 mennessä.

Hammaslääkäriliiton vaalisivuilta löytyvät ehdokkuuteen ja vaaleihin liittyvät tiedot ja lomakkeet.

Liiton toimistossa kaikissa vaaliasioissa neuvovat:

• Heikki Kuusela, lakimies @email
  • Ira Peurakoski, järjestöpäällikkö @email

Valtuusto linjaa liiton toimintaa

• Hammaslääkäriliiton valtuusto on jäsenistä koostuva liiton ylin päättäjä, joka linjaa toimintaa ja edunvalvontaa.
  • Valtuustoon valitaan 36 varsinaista jäsentä ja 4 opiskelijajäsentä.
  • Valtuutettuna pääset vaikuttamaan liiton ja ammattikunnan asioihin sekä hammaslääkärien työelämään ja sen tulevaisuuteen.
  • Ehdokkaaksi voi asettua 22.9.2024 mennessä.
  • Valtuusto kaudelle 2025–2028 valitaan sähköisellä jäsenvaalilla 21.10.–12.11.2024.
Hammaslääkäriliiton valtuuston puheenjohtaja Jarmo Lahti ja varapuheenjohtaja Leo Heinonen

Valtuusto on yhteistä vaikuttamista varten

Kaikenikäiset kollegat, ottakaa haaste vastaan ja lähtekää mukaan valtuustoon. Menossa on monia muutoksia, jotka vaikuttavat hammaslääkäreihin. Liitto on juuri sen näköinen, kuin me jäsenet haluamme, sanovat nykyisen valtuuston puheenjohtaja Jarmo Lahti ja varapuheenjohtaja Leo Heinonen.

Hammaslääkäriliiton valtuutetut Sami Karisalmi ja Aija Kalmari

Monta syytä lähteä valtuustoon

Mikä valtuustossa on parasta ja miksi kannattaa lähteä ehdokkaaksi – kysymyksiin vastaavat valtuutetut Sami Karisalmi ja Aija Kalmari.

Hammaslääkäriliiton opiskelijavaltuutetut Riikka Pulkkinen, Antti Terävä ja Erik Antikainen

Opiskelijoiden ääni kuuluu valtuustossa

Nykyiset opiskelijavaltuutetut kannustavat uusia opiskelijoita mukaan toimintaan. Valtuusto on avainpaikka vaikuttaa myös hammaslääkärien työelämän tulevaisuuteen.