Piirroskuvassa sopimuslomake kynä ja prosenttimerkki
24.04.2024

Hammaslääkärien työnantajayhdistyksen ja Tehyn työehtosopimus vuosille 2024–2026

Hammaslääkärien työnantajayhdistys ja Tehy ovat hyväksyneet neuvottelutuloksen uudeksi työehtosopimukseksi. Neuvottelutulos sisältää vain palkankorotuksia, tekstimuutoksia ei sopimukseen tällä kertaa tehty. Hammaslääkärien työnantajayhdistys neuvottelee Tehyn kanssa avustavaa hoitohenkilökuntaa koskevan työehtosopimuksen.

Sopimuskausi

Työehtosopimus on voimassa kaksi vuotta 1.4.2024–31.3.2026

Palkankorotukset vuonna 2024

1.4.2024 palkkoihin tehdään yleiskorotus. Työntekijöiden 31.3.2024 voimassa olevia henkilökohtaisia kuukausipalkkoja ja taulukkopalkkoja korotetaan 3,3 %. Tämä korotus koskee myös palkkataulukoiden ylittäviä henkilökohtaisia palkkoja. Mikäli korotus ei ehdi enää huhtikuun palkanmaksuun, se voidaan maksaa seuraavan palkanmaksun yhteydessä.

1.9.2024 tehdään taulukkopalkkakorotus. Työehtosopimuksen 31.8.2024 voimassa olevia taulukkopalkkoja korotetaan 2,2 %. Korotus vaikuttaa työntekijän palkkaan ainoastaan, jos palkka korotuksen jälkeen jäisi taulukkopalkan alle. Palkkataulukon alittavan palkan sijasta maksetaan tällöin taulukkopalkkaa.

Palkankorotukset vuonna 2025

Työntekijöiden henkilökohtaisten kuukausipalkkojen ja taulukkopalkkojen korotuksista neuvotellaan 15.2.2025 mennessä.

Palkankorotukset koskevat Hammaslääkärien työnantajayhdistyksen jäseniä ja muita työnantajia, joiden työsuhteissa sovelletaan Hammaslääkärien työnantajayhdistyksen ja Tehyn välistä työehtosopimusta.

Lisätietoja: Heikki Kuusela, 09 6220 2536, @email