Suunterveys on hyvinvointia muistuttaa Koko Suomi harjaa -kampanja 2022
Tavoitteena on saada kaikki Suomen 5,5 miljoonaa asukasta osallistumaan kampanjaan ja harjaamaan hampaansa fluoritahnalla 2x2. Suunterveys ja suun omahoito korostuvat erityisesti nyt sosiaali- ja terveydenhuollon ollessa murroksessa.
Osallistu kampanjaan
Kannustamme kaikkia osallistumaan ja jakamaan kampanja-aineistoja somessa (#kokosuomiharjaa, @kokosuomiharjaa) sekä nostamaan kampanjaa esille myös vastaanotoilla ja tapahtumissa.
Kampanja toteutetaan Facebookissa, Instagramissa ja TikTokissa. Lisäksi siihen kuuluu kaikille avoin webinaari, kampanjavideo ja yleishyödyllinen tietoisku.
YLE on hyväksynyt Koko Suomi harjaa -tietoiskuvideon yleishyödylliseksi tietoiskuksi. Se esitetään YLEN kanavilla viikolla 41.
Koko Suomi harjaa -kampanja tarjoaa tietoa ja käytännön neuvoja Facebookissa: https://www.facebook.com/kokosuomiharjaa/
Kampanjan materiaalit ovat vapaasti käytettävissä ja jaettavissa: https://www.colgateprofessional.fi/kokosuomiharjaa
Osa kansainvälistä kampanjaa
Suomen kampanja on osa kansainvälisen ACFF:n World Cavity Free Future -päivän (14. lokakuuta) toteutusta. ACFF (Alliance for a Cavity-Free Future) on kansainvälinen liittouma, joka pyrkii vähentämään hampaiden reikiintymistä kaikkialla maailmassa. Tutustu kampanjan kansainväliseen sivustoon tästä.
Hammaslääkäriliitto mukana kampanjassa
Vuonna 2022 Koko Suomi harjaa -kampanjan tukijoita ovat Suomen Hammaslääkäriliitto, Hammaslääkäriseura Apollonia, Suunterveydenhoidon ammattiliitto STAL, Suomen Suuhygienistiliitto, Suomen Terveydenhoitajaliitto ja Suomen Farmasialiitto ja Terveyden ja hyvinvoinninlaitos THL. Kampanjan käytännön toetutusta tukevat Colgate Professional Suomi ja QAdental.